Påsklovscamp i samarbete med Supercoach

Ta chansen att utveckla dig själv som fotbollsspelare under tre halvdagars Påsklovscamp. Arrangeras i samarbete mellan Supercoach och IFK Stockholm.

Vi erbjuder fantastiska möjligheter till fotbollsträning med ledare från Supercoach, alla utbildade i Supercoach-metodik. Du kommer att träna tillsammans med andra kompisar i din ålder.

När: Påsklovet (vecka 15) 2023

Tid: tisdag, onsdag och torsdag 10:00-13:00 för 8-10 åringar samt 14:00-17:00 för 11-13 åringar

Var: Vårbergs Idrottsplats

Pris: 545 kronor

Målgrupp: Barn födda 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 och 2015

För detta pris får du som spelare:

• Tre halv-dagars Supercamp med erfarna tränare.
  • 6 pass med fotbollsinstruktörer från Supercoach, alla utbildade i Supercoach-metodik.
  • Mellanmål (frukt & dryck)

Övrigt som är bra att veta:

• På Supercamp arbetar jag alltid hårt, gör jag alltid mitt bästa, behandlar jag alltid alla med respekt och har alltid en positiv inställning till mig själv och andra.
  • På Supercamp är fotbollsträning i fokus.
  • Träningsinnehållet kommuniceras till tränarna genom appen Supercoach, som finns på tränarnas telefoner. När tränarna tittar på sina telefoner under träningspassen gör de alltså det för att titta på träningsupplägget.

VÄLKOMNA OCH VI SER FRAMEMOT ATT TRÄFFA ER!

Hur anmäler ni er?

För att säkra er plats måste ni anmäla er snarast möjligt, även betalningen skall ske direkt. Själva anmälan gör ni via SuperCoach och deras anmälningsformulär.

Ni klikar på nedan länk som tar er till SuperCoach och där läser ni information noga innan ni gör en anmälan på samma länk som heter ANMÄL HÄR:

ANMÄLAN SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Tänk på att välja rätt Åldersgrupp direkt i anmälan så att ni hamnar rätt!

Obs! Det är begränsat med platser så först till kvarn gäller. Vi rekommenderar att du anmäler dig snabbt för att säkra din plats. Anmälan är bindande och anmälningsavgiften återbetalas ej vid avbokning senare än 3 veckor kvar till genomförandet.

Välutbildade Instruktörer från Supercoach!

Spelarna har ofta sin egen boll under träningspasset, vilket betyder att det inte spelar någon roll hur grupperna är indelade. Varje spelare möts där de befinner sig och guidas till nästa nivå i samspel med tränare och bollen. Vi kallar det att individanpassa träningen.

Det står att ledarna är utbildade i metodik från Supercoach. Vad står Supercoach för?

• Fotboll är en individuell idrott satt i system
  • Ungdomsfotboll är i första hand en teknisk idrott
  • Den individuella prestationen och utvecklingen värderas högre än resultatet i matchen
  • Vi strävar efter att utbilda spelarna till tekniskt och taktiskt självständiga fotbollsspelare
  • Fokus på aktion snarare än organisation
  • Lyckas genom att våga misslyckas under träningen
  • Individuell anpassning av övningar och aktioner så att spelarna lyckas oftare än de misslyckas.

Supercoach App är en app som innehåller vår metodik för utbildning av fotbollsspelare. Den används av många ungdomstränare i fotboll världen över och vi använder själva verktyget för att styra våra tränare under alla våra träningspass.

Samtliga träningspass planeras centralt och kommuniceras till tränarna via Supercoach App, för att säkerställa en god lägstanivå på träningsinnehållet så att vi alltid kan leverera en så bra produkt som möjligt.

Exempel på Träningsupplägg

Hur kan en dag på Påsklovscliniken se ut? Nedan ser ni exempel på hur Träningsupplägget ser ut.

Program födda 2013-2015

• 10.00 - 10.15 Samling och genomgång av dagens program
  • 10.15 - 11:30 Träningspass 1 (Tema - Dag 1: Tillslag: Passning. Dag 2: FUNdamentals. Dag 3: 2 vs.1 & 3 vs. 2.)
  • 11.30 - 11.45 Paus och mellanmål
  • 11.45 - 13.00 Träningspass 2 (Tema - Dag 1: Tillslag: Skott. Dag 2: 1 vs. 1 offensivt. Dag 3: Matchturnering.)
  • 13.00 Slut för dagen
  • Med reservation för eventuella ändringar.

Program födda 2010-2012

• 14.00 - 14.15 Samling och genomgång av dagens program
  • 14.15 - 15:30. Träningspass 1 (Tema - Dag 1: Tillslag: Passning. Dag 2: FUNdamentals.Dag 3: 2 vs.1 & 3 vs. 2.)
  • 15.30 - 15.45 Paus och mellanmål
  • 15.45 - 17.00 Träningspass 2 (Tema - Dag 1: Tillslag: Skott. Dag 2: 1 vs. 1 offensivt, Dag 3: Matchturnering.)
  • 17.00 Slut för dagen
  • Med reservation för eventuella ändringar.