Hej Målsman!

Välkommen,

Under denna sida kommer ni som målsman i föreningen kunna hitta all information som gäller er roll som målsman för spelare i IFK Stockholm. Vi har samlat allt under nedanstående sidor:

Föräldrarollen - Vad krävs av er som förälder i ert barns idrottande? Vilka regler finns?
Föräldraengagemang - Lagen leds helt och hållet av ideellt engagerade föräldrar
Föreningsavgifter - Vad kostar det per år? Vad ingår och hur betalar man?
Spelarutrustning - Vad ska spelarna ha på sig under match och träning?
Digitala hjälpmedel - För att underlätta den interna kommunikation mellan förälder och IFK
Medlemserbjudanden - Har kommer vi samla alla erbjudanden och rabatter
Frågor och svar - Förhoppningsvis hittar ni svar på alla frågor ni har på denna sida

Vill ni logga in så hittar ni instruktioner hur ni går tillväga här nedanför
Så här skapar ni ett konto och laddar hem appen

1. Börja med att skapa ett användarkonto för att få tillgång till alla låsta sidor på hemsidan:

Ni kan logga in på hemsidan genom att klicka på denna länk ”Logga in som Medlem/Målsman”. Ni fyller därefter i eran mailadress som ni uppgav vid medlemsregistreringen och får en engångskod skickad till er mail. Med dessa inloggningsuppgifter loggar ni sedan in på hemsidan men också i Medlemsappen.

2. När ni sedan är inloggade på hemsidan så kan ni även logga in i Medlemsappen:

Appen heter "Medlemsapp Sportadmin", som ni laddar hem på App Store eller Google Store och ni loggar in med uppgifterna som ni fixade på punkt 1 här ovan. Sedan är ni förberedda att börja ta emot information och kallelser till träning och match! Allt samlat i en enda app.

Hur ska ni gå tillväga rent konkret?

1. Ladda hem appen via iPhone eller Android
2. Klicka HÄR för att läsa en guide hur ni installerar
3. Börja använda medlemsappen till allt i IFK
Problem att logga in?

Logga in som medlem

Som medlem kan du logga in i SportAdmins MedlemsApp om din förening har aktiverat den. Skriv in din e-postadress och klicka på hämta engångskod, skriv in engångskoden och logga in. E-postadress måste finnas registrerad i föreningens medlemsregister för att du ska kunna logga in.

”Oj, det verkar som att e-postadressen inte är registrerad”

Att du inte kan logga in kan bero på;

• din förening har inte aktiverat MedlemsAppen eller har inte aktiverat just er grupp för att visas i         MedlemsAppen (kontakta din förening)
  • din e-postadress är inte kopplad till någon person – om du har flera olika e-postadresser rekommenderar vi att du testar logga in med dessa, kanske är det någon av dem som är kopplade? (om du fortfarande inte kommer in, kontakta din förening så kan de hjälpa dig att se vilken e-postadress som du har registrerat eller uppdatera din e-postadress)

Andra inloggningsproblem?

• Kolla skräpposten i din mail efter mail/engångskoder från SportAdmin
  • Kolla med föreningen att rätt e-postadress står på dig/ditt barns personkort (inga specialtecken)
  • Logga ut, hårdstäng och logga in på nytt i appen
  • Uppdatera appen till senaste versionen
  • Avinstallera appen och installera på nytt
  • Starta om telefonen
  • Säkerställ att SportAdmins utskick är tillåtna och inte blockerade i inställningarna i din e-postdomän
  • Vid företagstelefon: kolla över säkerhetsinställningarna med IT-ansvarig
  • Logga in i appens webbversion https://app2.sportadmin.se/login och testa därefter appen igen
  • Logga in på en annan enhet
  • Kontakta supporten om inget av ovanstående fungerar
Vid eventuella frågor

För att underlätta för er så har vi försökt skapa en smidig kanal för kommunikation mellan er som förälder och oss som förening.

Har ni övergripande frågor som gäller föreningen i stort ska ni maila oss på: kansli@ifkstockholmfk.se

Om ni har funderingar kring saker som rör laget, såsom träningstider och spelschema samt frågor kring just ert barn som spelare i träningsgruppen ska ni höra av er till gruppens ansvarige