Att vara partner till IFK Stockholm!

"Allt stöd, litet som stort, gör stor skillnad för vår verksamhet och vår fortsatta existens. Genom att stödja IFK Stockholm Fotboll så hjälper du till att fortsätta vårt arbete med att aktivera ytterstaden och genom det bidra till inkludering, en bättre folkhälsa och ett rättvisare Sverige för alla oavsett var man bor!"

Fotboll berör många personer i olika åldrar och ur många olika målgrupper i samhället och detta möjliggör många sociala och affärsmässiga effekter för samtliga inblandade. Vårt partnerskap ger ditt företag ett emotionellt kapital för att göra din övriga kommunikation meningsfull.

IFK Stockholm Fotboll är en mångkulturell idrottsförening som tar ett stort samhällsansvar i vårt närområde och som vår samarbetspartner associeras ni med passion, glädje, samhällsengagemang samt personlig utveckling
Bli vår samarbetspartner!

Tillsammans med IFK Stockholm Fotboll kan ditt företag bidra till en positiv utveckling för barn och ungdomar och utveckla stadsdelen Skärholmen med omnejd. Samtidigt som ni stärker ert varumärke och vässar era affärer och relationer med kunder.

Barn och ungdomar blir allt mer stillasittande. Det påverkar både den psykiska och fysiska ohälsan. Dagens barn kan på grund av detta komma att bli första generationen som får en kortare livslängd än sina föräldrar. Men det positiva är att detta går att förändra!

Genom partnerskap med IFK Stockholm Fotboll kan ditt företag bidra till vår fotbollsverksamhet så att vi får möjlighet att locka fram rörelseglädjen och skapa intresse för idrott hela livet för allt fler. Genom att fler kan vara en del av vår verksamhet skapas möjlighet för oss att vara med och göra skillnad och påverka individer varje dag. Men vår verksamhet bidrar inte bara till den fysiska hälsan. Fysisk aktivitet i förening är lika viktig för barn och ungdomars mentala hälsa och sociala utveckling.
IFK Stockholm i siffror

Det här är IFK-familjen
IFK Stockholm Fotboll är en förening som välkomnar alla. Vi har ett brett upptagningsområde där huvuddelen av medlemmarna kommer från Vårberg, Skärholmen, Sätra och Bredäng. Men även utmed tunnelbanans röda linje ut mot Norsborg.

• 520 medlemmar
  • 380 spelare från knatte till senior
  • 50 ideella ledare och 5 arvoderade instruktörer
  • 800 supportande fotbollsföräldrar

Vår fotbollsverksamhet
Den absolut största delen av vår verksamhet består av vår långsiktiga fotbollsutbildning där vi utvecklar barn och ungdomar utifrån Den Röda Linjen. Vårt mål är inte bara att de ska få utvecklas i det de tycker är roligast: att spela fotboll. Minst lika viktigt är de värderingar, normer och regler som barnen får med sig i samband med vår verksamhet.

• 30 barn- och ungdomslag i seriespel
  • Herrlag i division 4
  • 5 000 fotbollsaktiviteter (träningar, matcher, cuper) per år
  • Fotbollsskolor (Sommarfotbollsskolan, Knattefotbollsskolan, Augusticampen med fler)