Börja spela fotboll i IFK Stockholm

”Vår ambition är att fostra och utbilda, både på det idrottsliga och på det sociala planet, samt att vi ska vara goda ambassadörer för IFK Stockholm Fotboll som förening och för hela Skärholmen (med omnejd) som stadsdel.”

Vår barn- och ungdomsverksamhet ska vara öppen för både spelare och anhöriga att både ta del av och förstå våra principer, metoder och arbetssätt.

Vi sätter fokus på individen och delar in verksamheten i olika lag och grupper beroende på spelarens individuella situation, mognad och preferens samt ambitionsnivå. Oftast sker det enligt kvartersgäng, kompisgrupp eller skolklass. Vi delar dock inte in gruppen i nivåer förrän barnen fyllt 15 år.

Som bas utgår vi alltid från rekommendationer och riktlinjer från Svenska Fotbollsförbundet och Riksidrottsförbundet samt FNs Barnkonvention.
Naturliga valet för att spela fotboll

Vårt absoluta mål är att alla ska tycka att IFK Stockholm Fotboll är det naturliga och i slutändan bästa valet för att spela fotboll i Skärholmen och dess närområde, och att upplevelsen är att man får mest ”valuta för pengarna” samt att barnen samtidigt får en meningsfull sysselsättning i en trygg och utvecklande miljö.

Vi håller oss på en jämn och lagom nivå rent prismässigt för att erbjuda er det mest prisvärda alternativet i närområdet utan att låta det gå ut över kvalitén på ledare, utvecklingsmöjligheterna eller våra anläggningar samt våra arrangemang såsom cuper, camps och läger.

Vidare erbjuder vi fotboll för alla typer av ambitionsnivåer, oavsett om man bara vill lira boll med kompisar eller om man vill satsa lite extra på sin fotboll med lite större utmaning.
Det här får ni som spelare i IFK

Billiga avgifter
Vi är fullt medvetna om den socioekonomiska situationen i vår stadsdel och därför anpassar vi oss efter vår demografi och försöker hålla alla våra avgifter så låga som möjligt. På så vis får alla verkligen få vara med!

Välutbildade ledare
Ambition är att IFK Stockholm skall ha de bäst utbildade ledarna och därmed de bäst utbildade spelarna, på alla nivåer och inom idrottens alla områden såsom kost, skador, ledarskap, värdegrund samt mycket mer.

Personlig utveckling
Alla unga medlemmar i IFK erbjuds fortlöpande att kostnadsfritt utbilda sig inom barn- och ungdomsidrottens alla områden. Detta både i vår egen regi, men även genom Svenska Fotbollförbundet samt andra organisationer med bra renommé.

Gedigen utrustning
Vi strävar alltid efter att ha den bästa och säkraste utrustningen till alla våra lag, stora som små. Genom våra samarbetspartners kan vi erbjuda matchtröjor, ledarkläder, bollar, overaller m.m. av högsta kvalitet.

Roliga arrangemang
Varje år skall det genomföras en rad olika arrangemang och aktiviteter både internt och externt. Exempel på årligen återkommande aktiviteter är Skärholmsmästerskapen, Skärholmen Open, föreläsningar, kulturevents och mycket mer.

Prisvärda aktiviteter
Under sommarlovet erbjuder IFK mycket prisvärda och roliga fotbollsskolor i samarbete med våra samarbetspartners samt många andra aktiviteter såsom träningsläger, grupputflykter och så vidare.

Nyttiga medlemserbjudanden
IFK Stockholm tillhandahåller många exklusiva erbjudanden till alla våra medlemmar genom våra samarbetspartners i Skärholmens Centrum och hela Kungens Kurva.
Innan ni skickar en intresseanmälan...

Som förening vill vi vara tydliga och raka i vår information utåt, och därför tycker vi att det är viktigt att våra framtida medlemmar är medvetna om vad IFK står för, vilka vi är och vad vi vill uppnå med vår fotbollsverksamhet. Så fortsätt gärna läs vidare och få lite mer "kött på benen" innan ni bestämmer er.

Om ni vill veta mer om hur fotbollsutbildningen bedrivs rent praktiskt och ni även vill veta lite mer konkreta detaljer kring träning och match samt även hur säsongen är uppdelad/planerad.

Vi har en plan för ert barns fotbollsresa i föreningen år för år.

V vill undvika missförstånd så gott det går, så vi verkligen att ni har koll på hur allt funkar innan ni gör en intresseanmälan.

Hur gör ni för att anmäla intresse rent praktiskt? Vad behöver ni veta och göra innan ni skickar in en intresseanmälan?

Tack, fortsätt läs vidare via länkarna ovan eller klicka er vidare på hemsidan.