Välkommen som målsman i IFK Stockholm!

Vad kul att ert barn vill vara med i vår verksamhet och kul att du som förälder är så engagerad i ert barns fritid. Det uppskattas både av ert barn och av föreningen!

För att göra det så enkelt och smidigt som möjligt för er att veta hur det funkar i IFK Stockholm så har vi här nedan listat 5 viktiga (och enkla) punkter som kan vara bra att veta er första tid.

Obs! Viktigt att följa punkterna en och en, så bör ni inte ha fler frågor sedan.

Men om ni har frågor kan ni maila oss på: kansli@ifkstockholmfk.se

1. Börja med att ladda hem Medlemsappen!

Alla nyheter och information om laget och ert barn skickar vi via vår Medlemsapp. Där kommer ni kunna se alla träningar och matcher samt andra liknande aktiviteter som är viktigt för ert barn.

OBS! Det är ert egna ansvar som förälder att hålla koll på alla dessa aktiviteter samt höra av sig vid frånvaro. Det gäller även att hålla sig uppdaterad kring nyheter och annan info.

Hur ska ni gå tillväga rent konkret för att ladda hem appen?

1. Ladda hem appen via iPhone eller Android
2. Ni ska skapa ett konto med inloggningsuppgifter HÄR
3. Klicka HÄR för att läsa en guide hur ni installerar

Problem med att logga in? Läs mer KLICKA HÄR

Tänk även på att det ibland tar minst 24 timmar för systemet att registrera er e-postadress och ni kommer därför kanske inte kunna skapa ett konto förrän efter det.
2. Håll själv koll på träningar och liknande aktiviteter

När ni gjort en officiell registrering hos oss och laddat hem appen (och fått inloggningsuppgifter) så är det dags att börja kolla i medlemsappen när det är dags för träning och match för ert barn.

I vår Medlemsapp kan ni som förälder själva hitta information om vilken dag och tid ert barn har träning, match och liknande aktiviteter. Det är alltså ert eget ansvar som förälder att hålla reda på kommande periods "Kalender" eller om det sker ändringar i aktiviteten samma dag.

Det är även förälderns ansvar att vid frånvaro (sjukdom och så vidare) meddela oss i Medlemsappen. Det gör ni genom att exempelvis bocka ur ert barn från aktuella aktiviteten.

Här hittar ni en grov övergripande planering över spelåret KLICKA HÄR

För att däremot hitta en mer specifik planering för just ert barn, går ni alltid in och kollar i er Sportadmin Medlemsapp. Det är obligatoriskt att använda den.

3. Dags att köpa barnets fotbollskläder

När barnet (och föräldern) efter ca 14 dagar bestämt sig för att fortsätta spela fotboll i IFK Stockholm, så är det dags att köpa kläder. Hos oss är det obligatoriskt att köpa både match- och träningskläder. Men inte övriga kläder.

Det finns vissa regler kring kläder som ni ska följa för att få träna och spela match.

Mer information om vilka kläder som finns och hur man beställer hittar ni HÄR

Obs! Ni skall EJ beställa kläder innan ni fått godkännande av föreningen.

4. Betala den obligatoriska föreningsavgiften (årligen)

För att få fortsätta träna och sedermera börja spela match med laget måste man ha betalat den årliga föreningsavgiften. Den är obligatorisk och gäller för ett kalenderår i taget.

1. Föreningsavgiften skickas vanligen ut i början av februari och skall betalas inom 60 dagar.

2. Som ny spelare mitt under säsong, skickas fakturan ut efter 2 veckor av provspel.

Mer information om den årliga och obligatoriska föreningsavgiften hittar ni HÄR

Obs! Har ni svårt att betala hjälper vi er mer än gärna med en delbetalningsplan, för inget barn ska behöva stå utanför. Maila oss på kansli@ifkstockholmfk.se så hjälper vi er.

5. Nu är det äntligen dags att börja spela match!

När ert barn varit med på träningarna, ni har betalat den årliga föreningsavgiften och ni har köpt kläder till ert barn är det dags att börja spela match!

Spelaren får ENDAST spela dom matcher som man blivit kallad till i Medlemsappen. Så därför är det viktigt att ni kollar Medlemsappen men också VIKTIGT att svara JA eller NEJ på kallelsen!

Återigen, ALLA måste svara JA eller NEJ i Medlemsappen i tid innan kallelsen går ut, om man kan komma eller inte (annars blir man inte kallad till kommande match).

Föräldrar måste hjälpa till med skjuts till bortamatcher eller se till att ha fixat skjuts i Medlemsappen (om man själv inte kan åka). Kommunikation mellan föräldrar därför viktigt.