"Spontanfotboll" i samarbete med Stockholmshem, Svenska Bostäder och Familjebostäder

Med ”Spontanfotbollen” vill IFK Stockholm erbjuda alla barn och ungdomar, oavsett bakgrund och ambition, en spontan gemenskap som ger möjligheten att aktivera sig kravfritt och ge alla ett alternativ till att bara ”hänga”

Vad är Spontanfotboll?

Det är en friform av fotboll där deltagarna får bestämma vad som ska göras och hur. Det är inga krav på närvaro, medlemskap eller föranmälan. Man får komma och gå hur man vill, och ingen tidigare erfarenhet är nödvändig. Bara att dyka upp och vara med!
Spontanfotboll 2023

Tillsammans med Stockholmshem, Svenska Bostäder och Familjebostäder så erbjuder vi alla barn mellan 7-12 år samt 13-16 år att helt gratis och kravfritt vara med på vår Spontanfotboll hela sommaren på Vårbergs Ip.

Vi träffas varje torsdag mellan 13:00-16:00 på Vårbergs Idrottsplats

Mellan dessa datum: torsdag 6 juli till torsdag 3 augusti

Tid och ålderskull?

• Barn mellan 7-9 år träffas mellan 13:00-16:00
  • Ungdom mellan 10-12 år träffas mellan 13:00-16:00
  • Junior mellan 13-16 år träffas mellan 13:00-16:00

Vi ställer inga som helst krav på medlemskap i IFK Stockholm, eller krav på att ni måste närvara varje gång. Ni dyker upp lite hur ni vill och ni är med och bestämmer vad vi ska göra på plats. Det kan handla om tvåmålsspel, en mini turnering eller kanske bara skjuta mot ett mål. Valet är ert!

Vilka dagar och tider gäller?

Datum: varje torsdag från den 6 juli och framåt

Tid: 13:00-16:00

Målgrupp: För flickor och pojkar 7 till 12 år samt 13-16 år

Plats: Vårbergs Idrottsplats

Kostnad: Gratis

Anmälan: Nej, ingen föranmälan krävs

Obs! Man behöver ej vara medlem i IFK Stockhollm eller ha tidigare erfarenhet av fotboll för att få vara med. Dert är heller inget närvarokrav för att få fortsätta komma.

Hur anmäler man sig?

Du behöver inte göra en anmälan, det är bara att dyka upp och vara med!

Spontanfotbollen är kravlös. Det innebär att:

• det är helt gratis att vara med
  • det finns ingen närvarokrav
  • det finns inget krav på föranmälan

Vi erbjuder även Nattfotboll

Den organiserade spontanidrotten erbjuder möjlighet till en meningsfull fritid under helger mellan 21-01. Nattfotbollen innebär att idrottshallar öppnas upp för alla ungdomar mellan 13-25 år som under ledarledda tider får spela fotboll eller utföra annan idrottsaktivitet, utan föranmälan eller registrering. Särskilda aktiviteter som riktar sig till tjejer har vi som målsättning att starta upp inom en snar framtid.