Vilka frågor brinner ditt företag för?

Under paraplyorganisation "Kamratandan + Den Röda Linjen" bedriver IFK Stockholm Fotboll idag, med stöd från våra samarbetspartners, ett engagerat arbete till gagn för områdets barn och ungdomar.

Ett arbete som innebär ett utökat socialt ansvarstagande från den traditionella idrottsverksamheten i Skärholmen med omnejd. Genom vår kärnverksamhet, fotboll, har vi som mål att nå tusentals människor varje år och genom dessa goda relationer har vi en väldigt stor möjlighet att påverka vårt närområde.
Vad är Kamratandan?

Kamratandan är IFK Stockholms plattform för samhällsengagemang - genom jämställdhet och inkludering - i stadsdelen Skärholmen med omnejd.

Det är våra gemensamma riktlinjer och värderingar i föreningen och den fungerar som ett stöd för alla att kunna ta ställning i olika frågor som berör klubben för att vårda och utveckla verksamheten och vårt varumärke.

Det är en extremt viktig grundpelare i all vår verksamhet, både i stort och smått.

Syftet med Kamratandan olika verksamheter och projekt är att motverka kriminalitet, destruktivitet, användning av droger och alkohol och inte minst diskriminering och mobbning samtidigt som vi verkar för en meningsfull fritid för klubbens alla medlemmar, stora som små.
Alla ska ha råd!
Systerskapet