Alla är alltid välkomna, oavsett!

Vill du börja spela fotboll i IFK Stockholm Fotboll? Alla är varmt välkomna oavsett vilken erfarenhet eller ambitionsnivå ni har. Vilken nivå och hur mycket du vill spela väljer du själv under resans gång! Vi försöker erbjuda något för alla!

IFK Stockholm är i grunden en breddförening. Det innebär att alla är välkomna att spela med oss, oavsett tidigare erfarenhet eller spelarens ambitionsnivå. Vi delar inte upp barnen i olika nivåer förrän dom fyllt 13 år och steget upp till 9v9 tas, då resultat börjar räknas och tabeller sammanställs. Innan dess utbildas samtliga spelare på exakt samma sätt, utefter samma plan och med samma förutsättningar.

Alla åldersgrupper upp till 15 år tränar alltså på samma sätt, lika ofta och med samma förutsättningar. Alla träningsgrupper leds även av utbildade ideella föräldraledare som följer vår spelarutbildningsplan och använder sig av vår träningsmetodik via vår ledarapp SuperCoach. På så sätt säkerställer vi att utvecklingen sker åt samma håll och att ledarna ser samtliga barn i sin grupp för att inte utelämna någon.

Vad väljer ni för väg?

Breddfotboll (4-19 år)
Alla barn från 4 års ålder får spela fotboll hos oss utan fotbollskrav och till en låg årsavgift för att säkerställa att alla verkligen kan och har råd att lira fotboll med sina vänner i en trygg miljö. Verksamheten leds helt och hållet av föräldrar och genomsyras av glädje och gemenskap.

Extraträning (10-19 år)
När barnet fyller 10 år finns det möjlighet att (till en extra kostnad) träna och matchas extra varje vecka med externa instruktörer från SuperCoach. Denna möjlighet har vuxit fram ur att vi märkt att det alltid finns spelare som vill träna extra mycket.

Ambitionslag (13-19 år)
Från 13 års ålder erbjuder vi dom som vill satsa lite mer på sin fotboll (och känner att dom kanske skulle vilja utmanas mer) att få ingå i ett ambitionslag där kraven är större på en, som både person och spelare. Verksamheten leds av externa instruktörer och innebär fler träningar och matcher på en svårare nivå.
En fin fotbollsstart för flickor och pojkar från 4 år

FOTBOLLSLEKIS är IFK Stockholms första kontakt med de barn och anhöriga som förhoppningsvis är våra framtida spelare och ledare. Fotbollslekis ska vara en rolig, trygg och utvecklande verksamhet som ger alla inblandade ett första positivt intryck av fotboll som idrott och IFK Stockholm som förening.

Vår målsättning är att skapa ett intresse för idrott i allmänhet och fotboll i synnerhet samt ge spelaren en motoriskt varierad, allsidig och lustfylld träning tillsammans med nya goda kamrater.

Fotbollslekis bygger på ”Fotbollens spela, lek och lär” och syftet är att skapa glädje och lust för fotboll som förhoppningsvis skapar ett livslångt idrottsintresse. Lek med och utan boll kommer att vara i fokus under de första åren och det slutgiltiga målet är att ha kul och därmed väcka ett intresse för idrott på ett roligt sätt.

Alla passen kommer till en början att ledas av utbildade ungdomstränare med ständig hjälp av vår knatteansvarige, men vi uppmuntrar starkt anhöriga att anmäla sig som tränare eller lagledare då vi framöver kommer behöva all hjälp vi kan få och i allra värsta fall kan en träningsgrupp tyvärr få läggas ned på grund av ledarbrist. Så anmäl ert ledarintresse redan nu så är vi väl förberedda. Läs mer HÄR

Fotbollslekis i IFK Stockholm består av tre grundpelare som i grunden ska inspirera till fysisk aktivitet, bygga upp en lust för idrott i allmänhet och intresse för fotboll i synnerhet genom:

1. Allsidig modern motorisk träning

2. Lätta övningar med mycket bollkontakt

3. Skapa kamratskap och bygga gemenskap

Klicka HÄR för att läsa vidare om Fotbollslekis för flickor och pojkar från 4 år och uppåt

Innan ni skickar in en intresseanmälan

Som förening vill vi vara tydliga och raka i vår information utåt, och därför tycker vi att det är viktigt att våra framtida medlemmar är medvetna om vad IFK står för, vilka vi är och vad vi vill uppnå med vår fotbollsverksamhet. Så fortsätt gärna läs vidare och få lite mer "kött på benen" innan ni bestämmer er.

Hur gör ni för att anmäla intresse rent praktiskt? Vad behöver ni veta och göra innan ni skickar in en intresseanmälan?

Tack, fortsätt läs vidare via länkarna ovan eller klicka er vidare på hemsidan.