BÖRJA SPELA FOTBOLL I IFK STOCKHOLM!
IFK STOCKHOLM FOTBOLL
En gång kamrat - alltid kamrat

Dags för årets lagfotografering!
2021-04-19 13:23
Exempelbilder från fotograferingen 2020

Snart är det dags för våra träningsgrupper att rada upp sig för årets fotografering. Alla träningsgrupper födda 2013 ända upp till junior- och seniorlagen deltar.

Express-Bild och IFK Stockholm bjuder in till lagfotografering och fotografering av individuella spelarbilder. Missa inte ett unikt tillfälle att få professionella bilder på dig som fotbollspelare, som blir ett minne för livet.

För föreningen är det viktigt att få lag och individuella spelarbilder som vi kan använda på föreningens hemsida och för lagen är det kul att få bilder till sin hemsida eller att hänga på väggen därhemma.

Vad: Obligatorisk lagfotografering och spelarfotografering

När: Söndag 16 maj mellan 11:00-16:00 (enskild kallelse skickas via Medlemsappen)

Var: Vårbergs Idrottsplats (utomhus)

Vem: för alla träningsgrupper från 8 år och uppåt (även 7-åringar om intresse finns)

Klädsel: fullt officiellt matchställ (beställ dina kläder idag för att hinna i tid)

Fotograferingen är obligatorisk för samtliga träningsgrupper enligt styrelsebeslut. Däremot är det upp till var och en om man vill köpa bilderna, det är naturligtvis inget köptvång.

Fotograferingen äger rum söndag den 16 maj på Vårbergs IP. Nedan finner ni ett schema över när våra träningsgrupper ska fotograferas. Obs! Tiderna är preliminära och kan ändras.

(Preliminärt) Fotoschema:

11:00 – P2013
11:30 – P2012
12:00 – P2011
12:30 – P2010
13:00 - FLICKOR
13:30 – P2009
14:00 – P2008
14:30 – P2007
15:00 – JUNIOR

Instruktioner för spelare:

• Kom i tid, fotografen kan inte vänta på dig! Vi samlas 15 minuter innan fotografering.
  • Byt om hemma till fullt matchställ med fotbollskor och kom ombytt och klar.
  • Det finns även möjlighet att byta om på plats, men av tidsbrist gör ni det hellre hemma.
  • Ta med ifylld beställningslapp som sedan tidigare delats ut av gruppens ledare.

Instruktioner för ledare:

• Det viktigaste är att ni får ut informationen till spelare och föräldrar i god tid.
  • Samla era spelare i god tid innan er fototid, så att ni är ombytta och klara när det är er tur.
  • Funkar inte tiden ni fått tilldelat i schemat, försök först att byta tid med ett annat lag.
  • Ni ska också dela ut beställningslapparna till laget. Dem hämtar ni på kansliet.
  • Det kommer också att finnas beställningslappar på Vårbergs IP vid fototillfällena, men av tids och effektivitetsskäl vill vi helst ha dem ifyllda i förväg.

Hur går själva beställningen av fotona till?

Varje spelare lämnar in sin beställningslapp till Idrottsfoto vid fotograferingstillfället. Bilderna levereras 3-4 veckor efter fotograferingen hem till varje spelare/förälder som sköter betalningen individuellt. Obs! Föreningen eller lagledaren har ingen hantering av pengar eller bilder.

2022-05-02 19:24

Följ oss på Facebook